Blizzcon ден първи (Петък)

blizzcon2014

Този уикенд се случва Blizzcon (ако живееш в пещера – годишното изложение на Blizzard за всичките им игри). Тази сутрин хванах да поразцъкам какво точно са разказали през нощта в Анахайм. Понеже имаше серия неща, които ми се иска да изкоментирам, а и събирането на инфото беше малко тегаво, реших в рядко срещана на този блог актуалност да драсна едно малко постче по темата.

Diablo кротко продължава да е най-добре поддържаната игра в каталога на калифорнийския гигант. Не съм сигурен точно колко хора работят в екипа на Джош Москейра (главният дизайнер от Reaper of Souls насам), но момчетата вършат ужасно добра работа. Вчера на Blizzcon са показали превю на пача 2.4.0. Освен стандартните функционалности, които сме свиканли да очакваме – нов сезон, нови предмети, разширени зони и т.н. има няколко доста интересни новости. На първо място са преправени почти всички сетове в играта – нивото на промените зависи от това, колко безсмислен е бил сета по-рано (пр. Thorns of the Invoker е цитиран като изцяло преправен). Отделно всеки от сетовете ще получи нов “Set Dungeon” – не-рандомизирана зона балансирана около уникалните умения, които предметите дават. Минаването на тези зони ще отключва козметични благинки. Допълнително добавена е и възможност да кихнеш злато, когато започваш Greater Rift, за да имаш възможност да ъпгрейднеш допълнително уникалния си gem в края. И като финал получаваме два много закъсняли и очаквани ъпдейта – нов UI за бъфовете (така че да можеш да виждаш всичко) и ОЩЕ МЯСТО В СТАША.

Overwatch – най-прясното отроче на Blizzard беше и най-големия им фокус вчера. На първо място бяха показани три нови героя D.Va (танк), Mei (дефанзивен герой) и Genji (офанзивен герой) – за повече инфо можеш да цъкнеш на имената им, а ако искаш да ги видиш в действие – на тях е наблегнато доста сериозно в новия gameplay трейлър. Със сигурност обаче представянето им беше засенчено от разкриването на първите детайли по бизнес модела на играта. Очудващо за всички Overwatch няма да е безплатно заглавие с микротранзакции, а цяла, платена игра. С микротранзакции. И някакъв супер подозрителен текст в описанието на продукта (“минимум 21 героя”). Към този момент има непотвърдено инфо от разработчиците, че по-скоро става въпрос за недоразумение и текста е написан по-този начин, защото може да им се наложи да добавят още герои преди Юни, когато играта се очаква, а не защото бъдещите герои биха се плащали. А, да, освен всичко това играта ще е налична на PS4/XBOX1. Вероятно няма да ни пуснат с хората от село в едни и същи сървъри, но един Вълк може да има надежда, нали?

World of Warcraft: Legion – вчера беше “content” панела, като днес вечерта от 11’00 часа наше време ще е по-интересния панел, който ще говори за гейм системи. Най-важното, за мен, беше доста секси интро филмчето на експанжъна. В Анахайм са дали малко по-подробно инфо за отварянето на експанжъна от гледната точка на играчите (яко), соло кампанията за първите нива на Demon Hunter-а (чети отварянето на DK-то, но доста по-секси), артефактите за всеки клас, Dungeon-и (10 на лонч) и рейдове (2, общо 17 боса). Няма да отегчавам със подробно инфо по по-горните, който би имал интерес, знае къде да погледне, за да види синтезирано инфо. За мен най-интересно е, че ще можеш да играеш четирите нови зони в експанда, в каквато поредност искаш, като те ще скейлват по теб. Едновременно с това, ще можеш да играеш с познати, които не са на твоето ниво и да правите един и същи куест, като прогресирате заедно – реално света скейлва по вас, а не вие по него. Това, честно, е някакъв доста революционен tech, който ще мине и ще замине, без никой да му обърне внимание, докато всички които все още играят WoW си чупят главата да стигнат до рейдовете по-бързо. Само заради това бих пуснал играта, за да видя как точно да работи. Чудя се дали не мога да си измуфтя бета, която, между другото, започва в следващите две-три седмици.

Starcraft – изненадата на Blizzcon за мен. Всички знаем за експанда, който излиза следващата седмица. Много, много малко от нас ги интересува този факт. Говорил съм със серия хора, които дори не могат да се въодушевят за сингъл плейър кампанията на Legacy of the Void (който, между другото, има нов трейлър). Аз лично предполагам какъв е проблема – знаят, че ще изсипат едни пари, ще изиграят кампанията за три дни и повече няма да пипнат играта. Е, очевидно, и Blizzard са в час и вчера обявиха Nova Covert Ops – първата епизодична соло кампания, която трябва да започне да излиза в началото на следващата година. Кампанията ще включва 9 комплекта по 3 мисии всеки, като по време на мисиите ще можеш да играеш с Nova, която ще има собствен инвентар и ще вдига нива (подобно на соло кампанията на Heart of the Swarm). Някой от единиците в кампанията ще се държат по по-различен начин от стандартното (примерите, които са дадени са летящи танкове и регенериращи маринки). Отделно на панела е дадено и доста повече инфо за ко-оп мисиите, в които заедно с приятел играете подобни на кампанията мисии (накратко – изглеждат доста интересно). Разбира се, имало е и цял панел за мултиплейъра с много допълнителни благинки покрай него – преправяне на ладъра, отделно MMR за различните раси в unranked режима, повече и по-големи промени по баланса на играта и т.н. Освен всичко това са показани и планирани козметични микротранзакции (цитираните примери са скинове за единици и “Voice packs” – реално анаунсърите в Dota). Като цяло бъдещето на играта изглежда значително по интересно в момента и започвам леко да се замислям дали не е добра инвестиция.

Hearthstone – по-интересните панели за играта ще са днес вечерта, а най-важното от вчера е обявения нов Adventure – League of Explorers. В приключението ще намерите четири крила с нови карти, босове, “class challenge”-и и нова дума, “Discover”, която ще ти позволи да си поровиш в дека, за да намериш карта, която ти трябва. Като цяло достаинтересен и повече от добре направен мини-експанжън, който за момента не отговаря на основните проблеми, които community-то има с играта. Гледаме с надежда към Q&A панела утре, който може да даде отговори на някой от въпросите ни.

Heroes of the Storm –  интересния панел със заглавие “State of the Game” е утре, за това днес само отбелязваме, че вчера са обявили някакви нови геройчета. #продължаваменапред.

Отделно от всичко това, както всяка година на Blizzcon, се случва някакво количество esport. Вярвам, че ако следиш съответните игри, ще можеш да се ориентираш, кое, кога и къде се случва (pro tip – главно тук). Аз лично довечера ще се разходя до Трите трола в София, където ще има баркрафт пъбстомп събиране край огъня (?!?!?) за финалите на Hearthstone. Линквам event-а във фейсбук, ако искаш да се информираш допълнително.

Малко дълго ми се получи, та ще ти се наложи да четеш неграмотен Вълк, понеже редактора наби сериозни пасове да чете този пост (“Tall glass of nope, nopestradamus, catanope, nopebell prize” ако мога да си позволя да цитирам). Програмата за днес можеш да намериш тук, а аз ще видя дали утре ще имам сила да драсна какво допълнително са показали.

пп: а, lol, забравих. Имаме трейлър на Warcraft – толкова ми е все тая, не е реално 🙂

Blizzcon ден първи (Петък)

3 thoughts on “Blizzcon ден първи (Петък)

  1. oblakoff says:

    Само да кажа, че спането беше по време на Overmeh панела и потвърдено, че всяка платформа ще си е на отделни сървъри, няма надежда за free kills на пезънти 🙁

  2. skycycle says:

    Agreed, Overwatch беше най-скучната част от презентацията и за мен, като semi-активен HotS играч новите герои + арена са доста интересни, Hearthstone също.

  3. Само да обърна внимание, че Discovery-а на hearthstone ти позволява да избираш една от 3 рандом карти за класа ти (няма нужда да ги имаш в дека). 😉

Leave a Reply to oblakoff Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *