Hands-on: Overwatch

Overwatch_Poster_Final

По една или друга (по-скоро друга) причина получих покана за бетата на Overwatch. Ще се опитам да не антагонизирам по-големите фенове по-долу, но надали ще ми се получи. Знаеш как е, животът не е особено честен. Ако пък, като мен, не си много в час какво се случва с новата игра на Blizzard и защо не е Diablo експанжън, този пост може да ти е доста полезен.

Overwatch е Team Fortress 2 надрусан до безобразие. Един вид, стандартния Team Deathmatch геймплей на класическата игра, в който всичко е повече и по-добро. В бетата има четири типа герои – офанзивни, дефанзивни, танкове и съпорти. Всеки клас има по четири или пет геройчета, които са изключително разнообразни като геймплей и умения. Иска ми се дебело да подчертая последното изречение – всички 18 “класа” в играта имат напълно различни умения и оръжия, които очертават нишата, в която са специализирани. Много подобно на MOBA игра, добрият отбор е микс от правилните в определената ситуацията герои. Веднага давам пример – ако в момента пазите точка, би било глупаво да играете без поне един Torbjorn – джуджето, което строи кула, или леко счупения в момента Bastion (герой, който може да се закотви на едно място и да прави безумен демидж). В наличните в момента режими на игра нямате ограничение на бройката от един герой, която можете да имате, като няма и наказание, ако в рамките на играта промените избора си.

В типичиен Blizzard стил, основата, която направи Team Fortress 2 толкова популярна преди няколко години, е наблъскана с функционалност, която, макар и да не е ключова, дава нужното разнообразие на геймплея. То ще подсигури, че ще се връщаш отново и отново към играта. В допълнение, има няколко готини добавки в “мета играта”, извън реалните мачове, които ще ви разсейват, докато чакате за следващата игра. След всяка игра ще можеш да видиш “най-доброто отиграване” от последния мач, ще можеш да гласуваш за MVP на мача базирано на някакви статистики (блокирани точки демидж, участия в убийства, соло убийства и т.н.), както и да видиш твоите лични постижения и как те се сравняват със средните ти на съответния герой. Вероятно най-голямата хитрина, която Blizzard са добавили: докато търсиш мач, веднага след като се съберат четирима играчи, Overwatch ги вкарва на случайна карта в режим “skirmish” (практически Team Deathmatch), докато се съберат всички хора, така че да започне истинската игра. Това ще позволи много по-дълги търсения в match making-а на истинската игра, което ще ни даде много по-близки като умения отбори.

Това, което ме изненада изключително приятно и ни най-малко не очаквах, е колко точно Quake се случва в Overwatch. В играта има буквално 10 оръжия, които са копи пейстнати от Quake или UT. Едното геройче – Pharah (някаква египетска женица) има Rocket Launcher, чийто ракети се движат с правилната скорост и имат сравнително правилен сплаш радиус. Към края на 2015 година, когато в цял свят Quake има може би 15 редовни играча, а Unreal Tournament сървърите седят празни от години, това е доста смело решение от страна на Tigole и екипа му. Силно се надявам в процеса на бетата, да се окажат прави и наистина да има място за подобен тип геймплей. Все пак корените на Overwatch могат без особено голям зор да бъдат проследени до късните дни на Quake World.

Шокиращо за всички, Overwatch, една игра на Blizzard, е ужасно забавна. Геймплеят е бърз, движението не е спънато. С някой геройчета можеш да си изключително полезен за отбора си и без да имаш впечатляваща FPS история. Едновременно с това, има класове, с които, ако знаеш какво правиш, можеш да избиеш целия противников отбор сам. Също толкова шокиращо за стандартите на Blizzard, Overwatch може да тръгне днес, официално и за всички, и никой няма да се разсърди – да, малко е счупена тук и там по интерфейса, да, някой от класовете са една идея по-силни, отколкото трябва в определени позиции, но играта е достатъчно завършена, за да бъде пусната към по-широката публика. Надявам се това да стане скоро, защото, както всяка отборна игра, би била няколко степени по-забавна, когато играеш с пълен стак приятели.

Hands-on: Overwatch

One thought on “Hands-on: Overwatch

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *