Защо Warcraft не успя да генерира хайп

По-долу е един напълно готов пост, който по никому неизвестна причина просто забравих да пусна преди излизането на Warcraft филмът. Пускам го без промени и вероятно доста неграмотно, за да го линкна на чичо ми Митко от операция кино.

Още преди да съм гледал Warcraft знам че филмът ще има серия проблеми. В последните две години от производството му маркетингът на Legendary Pictures не успя да ме накара да се хайпна дори и малко. Вероятно това е фактор на последните няколко години от историята на World of Warcraft, факта че не харесвам филмите на Дънкан Джоунс, както и пословичната ми непоносимост за филми с прекалено много CG. Но според мен най-голямата драма лежи именно с това, че историята започва на грешното място.

Прехвърлянето на гейминг сюжети на големия екран има дълга и тъжна история. Вода може да се вади от серия кладенци и на дълго и на широко да философстваме на темата, как форматите са прекалено различни, което пречи на превода. Истината обаче е, че чисто и просто игрите имат нискокачествени истории. Изключенията за истински оригинални и интересни истории могат да се изредят в едно доста кратко и тъжно изречение. Просто игри като Uncharted, Last of Us и (частично) пред-последния Tomb Raider (този от 2013-та) са голяма рядкост, която се отбелязва като събитие.

Едно от тези изключения (пак с малко уговорки) е сюжетната линия на Артас от Warcraft 3 и World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Историята за принца Менетил и неговото падение е основата върху която е изградено всичко, за което има смисъл да се говори в Азерот. Трал и бягството на орките от Лордаерон, Кел Тузад и чумата, прочистването на Стратхолм, Нортренд и Фростморн, формирането на ордата, Джейна и Даларан, падането на Куел’талас и Силванас, цялата шибана сюжетна линия на Илидан. Мога да продължа да изброявам, затова повтарям – всичко, което е интересно в Warcraft и което повечето хора помнят за него се случва в рамките на Reign of Chaos, The Frozen Throne и Wrath of the Lich King.

Решението цялото нещо да се подхване от началото за мен е чисто и просто една от най-големите грешки, които Blizzard са правили изобщо. Смело мога да заявя, че над 90% от хората, които могат да ти цитират сюжетната линия от по-горния параграф почти дословно нямат никаква идея какво се случва в първите две игри, и честно, не мисля че ги интересува. Резултата от цялата тази обърквация ще бъде убийствено тъжен бокс офис. Защото, ако сложиш Артас и Фростморн в трейлър качеството на филма няма да има значение. А като се опитваш да пробуташ историята на Андуин Лотар, Медивх и Дурокой и влизаш в първия уикенд с 3/10 метакритик, ще имаш ужасен резултат.

Защо Warcraft не успя да генерира хайп

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *